Més de 1.000 escoltes i guies decidint el seu futur a Manresa

 Els propers 29, 30 d’abril i 1 de maig Manresa acollirà la Trobada de Caps 2011 “…en construcció”, que reunirà 1.500 caps escoltes i guies (monitors/es) de més de 200 agrupaments d’arreu del país.

La Trobadade Caps de l’Escoltisme i el Guiatge Català 2011, organitzada per la Federació Catalanad’Escoltisme i Guiatge (FCEG), es gestiona amb l’aportació voluntària de gairebé 200 joves escoltes i guies que, durant l’últim cap de setmana d’abril i primer de maig, vetllaran pel correcte funcionament de l’esdeveniment en tots els àmbits (logística, avituallament, comunicació, neteja, etc.).

 La Trobadade Caps 2011 serà un espai excepcional, on es revisaran les bases del moviment escolta i guia a Catalunya per buscar un nou marc del futur i es debatrà sobre el país que els i les joves escoltes i guies volen. També es debatrà sobre com donar respostes als reptes que planteja la societat a partir de 4 eixos: Escoltisme i País, Mètode i Formació, Espiritualitat, i Lideratge. Aquesta última activitat es farà a través d’un RAID en el que es realitzaran diverses ponències dinamitzades per experts en temes de participació i associacionisme.

 El dissabte 30 d’abril a la nit hi haurà un concert a càrrec de El Belda i el Conjunt Badabadoc i Kumbes del Mambo. Tots aquests grups de música estan formats per escoltes i guies que, voluntàriament, contribuiran a amenitzar la Trobada de Caps 2011. La Trobada s’acabarà el diumenge al migdia amb el parlament del president de la Federació Catalana d’Escoltisme i Guiatge, Arnau Garcia, i el president de la Regió Europea d’Escoltisme, Craig Turpie.

 El lema de la Trobada és “…en construcció!”, en referència al procés en què es troba immers el moviment escolta i guia a Catalunya després de més 82 anys al nostre país i més de 100 anys al món. Actualment les tres entitats que formen la FCEG (Acció Escolta de Catalunya, Escoltes Catalans i Minyons Escoltes i Guies de Catalunya) han iniciat un treball conjunt amb la finalitat de crear un procés d’enfortiment l’escoltisme i el guiatge a Catalunya.

 Segueix la Trobada de Caps 2011 “…en construcció” a:

Què és el procés d’enfortiment de l’escoltisme català?

Fa dos anys, es va plantejar en el sí de l’escoltisme i el guiatge català la necessitat d’enfortir el moviment per fer front a una època de dificultats estructurals. Aquesta necessitat va dur les tres associacions a debatre, internament a les seves assemblees, l’inici d’un diàleg encaminat cap a un escenari de major unitat entre les tres associacions.

En aquest context cal situar aquesta Trobada de Caps, com a primera presa de contacte entre els membres de totes tres associacions per a enriquir el coneixement mutu. Aquest procés és una mostra de l’esperit de construcció de país del moviment escolta i guia que, en èpoques de debilitats, ha vist la possibilitat d’enfortir-se mitjançant el reforç dels vincles.

A través de la web d’Escoltes Catalans

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s